Skrivet av: Susanne Doris | 14 oktober 2018

En kuddes otroliga vägar

Under helgen var jag med några ledarkollegor i Friluftsfrämjandet i Paradiset. Vi övernattade i torpet och strövade i naturreservatet. När vi idag gick Tornbergsslingan hände nåt som är så osannolikt det bara kan bli.

Strax innan vi nådde utsiktstornet stannade några av oss till för att fota ett gammalt träd. Nån kastade iväg nåt den hittat under trädet. Detta nåt for mot stigen där det så småningom blev upplockat av en annan i gruppen. Vid det laget hade jag hunnit fram och kunde se vad detta nåt var: en kudde. Att se kudden och utbrista nåt i stil med vad fan gör den här var ett.

Och visst kunde man undra vad fan denna kudde gjorde där. För tre veckor sedan var jag med en annan grupp på tur i samma område och då hittade vi just denna kudde utmed en annan stig inte långt ifrån där den hittades idag. Då bars den ned till torpet i Paradiset där den lämnades i stugvärmen. Och idag hittades den återigen ute.

Hur stort är oddsen liksom. Jag är rätt säkert på att det är samma kudde. Den är lite gammaldags och nån har en gång i tiden lagt mycket tid och möda på den. Vi förvånades redan för tre veckor sedan över dess närvaro i skogen.

Nu har jag återigen lämnat kudden i stugvärmen och hoppas att den denna gång får stanna där.


Lämna en kommentar

Kategorier